ההתמחויות שלנו
ארכיון חדשות

שאלות כלליות - ילדים לקויי למידה

מה כוללות המלצות המאבחן?

למעשה, מרגע שהילד מאובחן כבעל לקות למידה מסוימת, הוא זכאי לקבלת הקלות והטבות בתחום בו הוא מתקשה בהתאם ללקות הלמידה ביניהן:

תוספת זמן במבחנים;

עריכת מבחן בעל פה במקום בכתב;

הקראת המבחן.

כיום תלמידים לקויי למידה עוברים לרוב שני אבחונים. האחד בבית-הספר היסודי עם איתור הבעיה, והשני בחטיבת הביניים לצורך קבלת זכאות להתאמות בבחינות הבגרות.

בתי סובלת מבעיות ריכוז וקושי בקריאה ובכתיבה, קראתי באינטרנט מידע איך לעזור לה אולם בעלי חושב כי היא צריכה לעבור אבחון למה האבחון חשוב?

ביצוע אבחון חשוב ממספר סיבות:

במידה ובתכם תמצא כבעלת לקות למידה, יתכן והיא זכאית להקלות אשר יסייעו בידה לשיפור השגייה הלימודיים. בלעדי האבחון בתכם לא תהיה זכאית להקלות, דבר אשר ימשיך להשפיע על השגייה הלימודיים.

שנית, יכול להיות ובתכם זקוקה לעזרה נוספת. בהעדר אבחון היא לא תקבל את העזרה הנכונה לה היא זקוקה.

שלישית, האבחון בוחן האם הילד סובל מקשיים שמקורם בלקות למידה או שמא הילד סובל מקשיים הנובעים ממקור אחר ואשר להם יש צורך בטיפול ועזרה אחרים.

לבתנו בעיות בקריאה, בחשבון ובכתיבה, ברצוני לבדוק האם היא סובלת מלקות למידה ולערוך לה אבחון אולם היא מתביישת ומסרבת לכך. מה עלי לעשות?

אמליץ לך לשוחח עימה ולהסביר לה את מהות האבחון, חשיבותו לצורך קביעה האם הקשיים להם היא נתונה נובעים מלקות למידה או מקושי אחר, וכן כי אין כל בושה לערוך אבחון.

במידה ותבחרו לערוך אבחון חשוב לוודא כי האבחון ייערך על ידי בעל מקצוע מתאים. אבחון ראוי יכול להוביל לקבלת הקלות ולמתן עזרה מדויקת בנושאים בהם בתכם מתקשה. כמו כן, קיים חיסיון על הנושאים שנמסרו לבדיקת המאבחן.

בני עבר אבחון והתגלה כי הוא סובל מבעיות בחשבון וכתיבה, ההמלצות הועברו לבית הספר אולם בפועל בית הספר מתעלם מהן. מה עלי לעשות?

חשוב לזכור, כי ההקלות וההטבות באו להיות לעזר לתלמיד וקיימת חשיבות גדולה להעניק לתלמיד את העזרה לה הוא זקוק. לא לחינם מוכרות ההקלות לליקוי למידה בדין, זאת על מנת להוביל לשוויונית בין ליקוי למידה לבין תלמידים אחרים.

משרדנו נתקל בבתי ספר רבים אשר אינם מיישמים את ההמלצות אשר הועברו אליהם מסיבות ובתירוצים שונים.

כך, למשל, באחד המקרים שטופלו על ידי המשרד תלמיד הוכר כבעל לקות למידה בה הוא זכאי להארכת זמן וביצוע שכתוב למבחן. חלק גדול ממוריו החליט על דעת עצמו שלא ליתן לתלמיד את ההקלות להן הוא זכאי על אף שהועבר לידיעתם מצבו והמלצות.

במקרה הנדון החליטו המורים לקצץ בשאלות המבחן על חשבון הארכת הזמן וכן החליטו לבחון את התלמיד בעל פה, זאת בניגוד להקלות להם היה זכאי התלמיד.

פניות ההורים לבית הספר לא צלחו, וההורים עמדו בפני שוקת שבורה.

בינתיים, לאור העובדה כי מורי בית הספר לא יישמו את ההקלות שניתנו לתלמיד בהתאם לאבחון, הישגיו של התלמיד נפגעו משמעותית.

לאחר פנייה מסודרת לבית הספר שנערכה על ידי המשרד, ייושמו ההקלות שניתנו לתלמיד, וכך גם השתפרו גם הישגיו בצורה ניכרת.

כיצד יוכל לסייע לכם המשרד בשעה שהמורים אינם מיישמים את ההקלות?

למשרד ניסיון רב במימוש זכויות ילדים ליקוי למידה במצבים שונים.

ראשית, המשרד מנסה לפתור את הבעיות מול בית הספר בדרכי נועם, זאת באמצעות פנייה לבתי הספר ועמידה על מתן ההקלות לתלמיד בהתאם להמלצות המאבחן.

במרבית המקרים באמצעות פניית המשרד, ניאות בית הספר ליישם את ההקלות כלפי הילד.

במידה ובית הספר ימשיך לסרב ליישם את ההקלות להם זכאי התלמיד, אזי יגיש המשרד תביעה מתאימה.

לתיאום פגישת ייעוץ
שם
דואל
טלפון
הודעה

כל האמור באתר זה אינו בא לשמש כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד. המידע המובא באתר זה אינו מהווה עצה משפטית וכל פעולה שנעשית על פי המידע והפרטים המופיעים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה, השימוש באתר זה אינו יוצר יחסי עורך דין לקוח בדרך כלשהי, בין המשרד ובין המשתמש, והמשרד אינו אחראי בשום צורה ובשום אופן לתוצאות השימוש במידע.
כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין פייפר את כהן  |  eMail: info@fclaw.co.il

פייפר את כהן, משרד עורכי דין רח' היצירה 5 רעננה 4366351 , טל': 077-5180500, פקס: 077-5180501